2022. november 22-én került sor intézetünkben a házi TDK-versenyre, amelyen egyetemista és középiskolás versenyzők mutatták be kutatásaikat. Az izgalmas problémákat, elgondolkodtató és tanulságos eredményekhez vezető vizsgálatokat 10 perces előadás keretében ismertették a versenyzők a zsűrivel és a hallgatósággal. A feldolgozott témák között voltak népszerű kutatási problémák és kuriózum jellegű vizsgálati anyagok is. A 11 versenyző két szekcióban, két külön zsűribizottság előtt adott számot az elvégzett munkájáról. Az I. zsűribizottságban Dr. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna intézetigazgató főiskolai tanár vezetésével a következő kollégák értékelték az előadókat: Dr. Torkos Katalin, Dr. Takács Tamara és Nyilas Orsolya. A II. zsűri Dr. Baracsi Ágnes tanszékvezető főiskolai tanár vezetésével végezte a munkáját, a zsűri tagjai a következő kollégák voltak: Dr. Sebestyén Krisztina, Dr. Jánvári Miriam és Fucskó Mónika. A verseny közönsége érdeklődésfelkető kérdéseket boncolgató, ígéretes kutatások lebonyolításáról és tanulságairól hallhatott jól felépített összegzéseket. Mindkét zsűri elégedett volt a diákok felkészültségével, bár az egyes témák megközelítésmódjában, feldolgozásának mélységében nyilván észrevehetők voltak kisebb-nagyobb eltérések, és arról sem feledkezhetünk el, hogy a diákok jó része számára ez az alkalom jelentette az első jelentősebb nyilvános szereplést, így némi lámpaláz észrevehető volt néhányukon az előadásuk alatt.
Az egyetemista kategóriában a következő hallgatók értek el helyezést:
I. Sütő Zita (Iskolai terek egykor és ma),
II. Koncsol Krisztián (A közösségépítés lehetőségei Toldon),
III. Stekler Dávid (Különbségek a lakásotthonokban élő és a nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek értékrendjében, jövőképében és tanulási motívumaiban).
Továbbjutásra javasolta még az I. zsűri Farkas Réka dolgozatát is (A digitális eszközök használata kisgyermekkorban).
A junior kategóriában a következő diákok szerepeltek a legeredményesebben:
I. Gyarmati Fanni – Balogh Katalin (Iskolai bántalmazás),
II. Bányai Emília (A Z-generáció, avagy milyen tinédzsernek lenni a 21. században?),
III. Szakolczai Dominika (Gyermeknevelési problémák a mozaikcsaládokban).
Továbbjutásra javasolta a zsűri ebben a kategóriában a fent említetteken kívül Kertész Melinda (Iskolai konfliktusok) és Jakab Dorina dolgozatát (A Z-generáció infokommunikációs szokásai).
Szívből gratulálunk az összes versenyzőnek, és bízunk abban, hogy az országos fordulóban is elismerésben részesülnek majd a házi fordulóban díjazott és továbbjuttatott pályamunkák.